În sfârșit, vacanță
Evadare
09 iul. 2021 | 4 comentarii

Săptămâna viitoare o să fim în Alghero, în Sardinia. Și pentru că n-am apucat să mă documentez prea mult despre ce putem face la fața locului cu doi copii, orice sfat e bine-venit.

Mă gândeam azi dimineață cât timp a trecut de când am zburat ultima dată. Am căutat și niște poze de atunci și așa mi-am amintit că pe 2 noiembrie 2019 eram pe plaja din Eilat, în Israel. Acolo era plină „vară”, 30 de grade sau mai mult. De altfel, 2019 a fost anul în care am plecat într-o mulțime de locuri.
Anul trecut am făcut cam ce-ați făcut și voi: Deltă (unde a fost superb și sper să ajungem și în vacanța asta la Doi Căpitani), plimbări prin țară – multe și frumoase, de altfel – și vreo două escapade scurte la mare, în Bulgaria.

Știți cum m-am simțit acum două săptămâni, când am cumpărat, în sfârșit, bilete de avion? Îmi venea să țopăi și să fac prosecco party.
După diverse dezbateri, pro & cons, am decis că mergem la Alghero, în Sardinia, cu tot cu copii. Am făcut eu ce-am făcut și, până la urmă, mergem în țara mea preferată :).

Alghero într-o seară din octombrie 2018

Am ales Alghero pentru că suntem în oraș, dar avem și un pic de plajă – plajă din aia „de oraș”, știu, dar tot e ceva. Și mixul ăsta o să le facă fericite pe Ioana și Maria. Dar, sigur, și pe mine. Chiar dacă visam în secret la o căsuță pe marginea mării, m-am liniștit și am optat pentru ceva mai aproape de nevoile noastre actuale (și mai budget friendly).

De ce mi-e teamă: că o să aud câte un „m-am plictisit”, „am obosit”, „mă dor picioarele”, fix când o să-mi fie mie lumea mai dragă. Mai ales că eu sunt genul care, în vacanțe, merge de dimineața până seara. Îmi place să descopăr locul, să mă fâțâi o oră până decid unde mănânc, să mă trezesc dimineața pentru o excursie, să mă duc în piețe și să nu mă grăbească nimeni.

E clar că n-o să pot face chiar toate astea. Nu-mi rămâne decât să sper că, atunci când domnișoarele o să declare că sunt plictisite, o să mergem toți pe plajă și să le ofer mare, soare și spf.

La Maddalena Sicilia Italia
La Maddalena, fără filtru

Eu am mai fost în Sardinia în 2018 și a fost o experiență foarte frumoasă. Dar diferită, că una e să te plimbe prin toată insula niște oameni care cunosc locurile și alta e să mergi cu doi copii. N-am șanse să batem insula-n lung și-n lat, nu cred că mai ajung eu la La Maddalena, la Spargi, pe superba Costa Smeralda, în Isola Rossa. Vă las și poze, că anul ăsta sunt șanse mai mici să mă fotografieze cineva ca o sirenă, în rochie, stând pe-o piatră (ascuțită) într-o mare turcoaz.

Buuun. Aștept să mai crească fetele și, între timp, mai caut una, alta, despre ce e de făcut și de văzut în Alghero și în împrejurimi. Data trecută am stat doar o zi în oraș, așa că nu-mi amintesc prea multe.
Dacă aveți vreun pont, chiar e bine-venit, că nu știu dacă chiar reușesc să-mi fac documentarea până luni. Eu o să caut piețele și abia aștept să mănânc în locuri neturistice – restaurante mici, de familie, cu două mese și preparate tradiționale. Habar n-am dacă există atracții pentru copii sau ce locuri din apropierea orașului merită văzute.

Gata, vă las, că mai am cu organizarea – teste pentru fete, vreo două formulare (dintre care și unul din care nu prea înțeleg nimic), bagaje (știți cum e să faci bagaje când pleci cu doi copii?) și gândul la aglomerația de pe Otopeni, as seen on Facebook.

P.S. Pentru că Italia e țara mea preferată, nu se putea să nu am și un hashtag. Urmăriți #MaraInItaly pe Instagram, că o să pozez tooot :).

Pentru mai multe idei și momente surprinse în fiecare zi, urmărește-mă pe Instagram, @maracoman

Comentarii
  • crina spune:

N-am fost în Sardinia și n-am nici copii, dar am dat un search pe internetul italian, că poate ajut, și am aflat ce poți face la Alghero când ești în vacanță cu copiii.
    Parcul de aventură „Le ragnatele” unde fetele se pot cățăra in deplina siguranță.
    Cu un traghetto puteți ajunge și vizita Le Grotte di Nettuno. 15 euro biletul de traghetto pentru adulți, 7 euro pentru copii iar vizitarea peșterii are același preț și se plătește acolo pe loc.
    Parcul delle Prigionette unde fetele pot admira și mângâia măgăruși albi în libertate.
    Mai există și caruselul ecologic al lui Giuseppe(in fața turnului lui Sulis)
    Iar dacă vreți sa descoperiți construcții și obiceiuri ale primei civilizații sarde vizitați „Il complesso nuragico Palmavera e le Necropoli di Anghelu Ruju”

Dacă deja știai informațiile de mai sus din căutarile tale, cer scuze pentru timpul pierdut un cititul mesajului meu.

Vacanță frumoasă!

• Mara spune:

Bună Crina, mulțumesc pentru ajutor. Nu știam de parcuri, chiar cred că e o idee bună. Nu neapărat cu cățăratul, Ioana mea și-a rupt mâna și încă nu e colplet vindecată.
      Și chiar dacă aș fi știut, nu e timp pierdut pentru mine. Dacă cineva a făcut efortul de a citi articolul meu și de a face și research pentru mine, nu pot decât să mulțumesc.