Săptămâna trecută am fost într-o aventură pe șosele: de la București la Târgu-Mureș cu o mașină electrică.
Provocarea a venit de la Volvo care ne-a propus nu doar să facem acest drum fără să ne oprim să încărcăm mașina, ci și să încercăm să ajungem la Târgu-Mureș cu consumul cel mai mic.
În această „competiție” s-au încris șase echipe – câte doi oameni în fiecare dintre cele 6 mașini, C40 Recharge și XC40 Recharge.
Eu am fost în echipa lui Vasilescu. N-ați fi ghicit, nu? 🙂
Nu vă mai țin în suspans, pentru că cineva s-a plâns deja că am ieșit pe locul 2, care mie mi se pare foarte onorant. Dar, lăsând la o parte competiția, în cele trei zile pe drum cu Volvo electric am aflat că nu doar autonomia mașinii e importantă, ci și cum o conduci.
Experiența noastră a fost extremă, în sensul că eforturile și atenția șoferilor au fost îndreptate spre consum.
Și nu e vorba doar despre viteză, cum credeam eu inițial. Consumul scade și dacă frânezi sau accelerezi brusc, are legătură și cu cât de cald sau frig e afară. Desigur, mașina consumă mult dacă pornești căldura, însă consumul e aproape insesizabil dacă ai căldură în scaune și în volan.
Cum aveam lângă mine un om ambițios, care voia să câștige concursul, cine credeți voi c-a ajuns la destinație cu picioarele aproape înghețate? 🙂
Însă, dacă continuam să mergem în aceleași condiții, mai aveam autonomie pentru alți 200 de kilometri.
De ce spun că a fost o experiență extremă, neobișnuită
Pentru că în viața de zi cu zi, nu avem nici o competiție de câștigat la volanul unei electrice. Normal că n-o să înghețăm în mașină și o să conducem ca de obicei, mai ales dacă avem o mașină precum Volvo.
Însă experimentul ne-a ajutat să înțelegem în ce condiții putem salva autonomie și ne-a demonstrat că, în caz de nevoie, putem face un drum mult mai lung decât de obicei fără să încărcăm mașina.
O ofertă de nerefuzat: un discount de 20.000 de euro
Dar de ce am pornit la drum doar cu C40 și XC40 de la Volvo? Pentru că aceste două modele au acum o reducere importantă: minus 10.000 de euro de la Volvo și încă pe atât prin programul Rabla plus.
Recunosc c-am făcut ochii mari când am calculat că, în cazul anumitor modele, asta înseamnă cam 30% discount. Și nu, nu e puțin deloc. Practic, pentru unii dintre noi, această ofertă face diferența dintre „nu-mi permit un Volvo” și comanda unei mașini.
Ideea e că cei de la Volvo n-au vrut doar să promoveze acest preț, ci s-au bazat pe noi – un grup de jurnaliști, influenceri, bloggeri – să testăm mașinile, să ne plimbăm cu ele trei zile și, la final, să ne spunem părerea.
Nu sunt la prima experiență cu Volvo
Mi-a plăcut brandul de la primul contact, iar aventura electrică la Târgu Mureș n-a făcut decât să-mi confirme că nu m-am înșelat. Ador senzația de siguranță pe care o am în mașină, opțiunile care te ajută să conduci, finisajele elegante, dar discrete.
O mașină „serioasă”, pe care te poți baza; o mașină de familie spațioasă și confortabilă – lucru important pentru cei ca mine, care au și copii.
Iar când spun că e o mașină care mi-a câștigat încrederea nu glumesc deloc. Ca să înțelegeți: modelele electrice din turul nostru au autonomie în jur de 500 de kilometri. La un moment dat, de-a lungul drumului, unii dintre șoferi erau ușor stresați întrebându-se dacă vor ajunge la destinație fără să reîncarce bateria.
Eu eram convinsă că așa va fi.
OK, trebuie să recunosc că încrederea mea nu se limitează doar la specificațiile tehnice. Dar știu că Volvo nu promite ceva ce nu oferă.
Apoi, eram convinsă că Volvo n-ar fi invitat niște jurnaliști să facă acest drum dacă ar fi avut și cel mai mic dubiu că vreunul dintre noi ar fi putut rămâne pe drum, fără baterie.
Și, nu în ultimul rând, știam că Mircea Meșter de la Autocritica a pus la cale toată escapada. Cine îl cunoaște știe că Meșter e șeful organizării.
Vorbesc în cunoștință de cauză: eu am mers în zeci, poate sute de deplasări în cei 20 de ani de lucrat în presă și rareori am fost în vreun trip care să fie atât de bine pus la punct. Nu știu cum aranjează el lucrurile, dar totul e conform programului. Acum înțelegeți: dacă Meșter ne-a zis că ajungem la Târgu Mureș fără să reîncărcăm mașinile, atunci așa va fi.
Și da, a avut dreptate și de data asta.
Foto: Autocritica
Mara ,ziceai tu de 500.le ăla de la Fiat ! Eu zic să rămâneți în familie și să dai un ochi la Renault 5 !
:))
Am discutat și despre el 🙂