Pot fi și mai multe, fără-ndoială :).
După o pauză neplanificată și diverse întâmplări care mi-au cam pus capac, m-am întors la cuvintele mele. Dintre multele povești pe care le am de spus (nu glumesc, ar trebui să vedeți lista) m-am oprit la cea de azi, cu cărțile, pentru că mi-a plăcut ideea și pentru că simt că putem face ceva ca să mișcăm lucrurile.
Să nu vă mai țin în suspans: e vorba despre promovarea cărților, dar într-un mod inedit. Prietenii de la Nemira au lansat Bookvertising, o inițiativă prin care susțin literatura română contemporană plasând cărți scrise de autori români în diverse reclame.
Știți clip-urile în care, de exemplu, o femeie bea cafea și citește o carte? Cei de la Nemira încurajează brandurile să facă vizibilă acea carte (scrisă de un autor român contemporan, cum ziceam) și să n-o mai folosească doar pe post de recuzită. E un mod de a susține literatura contemporană în special și de a promova cititul în general.
Pe Bookvertising.ro sunt adunate toate informațiile necesare: de la editurile partenere la cărțile scriitorilor români contemporani care pot fi incluse în reclame. Plus date de contact pentru cine are nevoie de alte detalii.
Spuneam la început că putem ajuta și noi – și nu mă refeream doar la a da mai departe informația de mai sus. Ci la a semna petiția care să convingem CNA să încurajeze lectura: să introducă pe posturile TV un mesaj de interes public: „Pentru o dezvoltare armonioasă, citiți cel puțin o carte pe lună.”
Cred că e un reminder pentru toți, inclusiv pentru iubitorii cărților care se mai lasă prinși în vâltoarea evenimentelor și mai uită câtă liniște și bogăție aduce o poveste bine scrisă.
Foto: Annie Spratt / Unsplash
Pentru mai multe idei și momente surprinse în fiecare zi, urmărește-mă pe Instagram, @maracoman
O idee foarte bună.👍Am semnat petiția.
O altă idee bună, cred eu, ar fi o petiție care să ducă la stoparea reclamelor tv la medicamente, tampoane igienice și suplimente alimentare. Informațiile acestea le dau medicii, nu ar trebui să apară la tv. Suntem țara cu cele mai multe farmacii și cele mai multe reclame tv la produse farmaceutice… cred că are legătură cu lipsa lecturii la români! ☹️
Am semnat cu drag.
Astept o petitie in care sa cerem CNA-ului sa nu mai permita prezentatorilor romani sa inlocuiasca cuvintele romanesti cu “englezisme”. Acolo unde TREBUIE engleza, ok, dar unde limba Romana functioneaza foarte bine, sa functioneze. Exemple de cuvinte romanesti inlocuite cu “englezisme” – portar > goal-keeper, carantina – lookdown, raspuns – feedback si lista poate continua….