Pe lângă designerii consacrați pe care mă așteptam să-i văd la Săptămâna Modei din București au urcat pe podium și opt tineri designeri. Am stat de vorbă cu ei și vă invit să-i cunoașteți și voi.
Dacă ați fost în Băneasa Shopping City în perioada Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, sigur ați văzut acel spațiu special amenajat, Fashion Talent Gallery, unde au fost expuse câteva ținute alături de o scurtă prezentare a celor care le-au creat.
Ei bine, aceste look-uri au fost semnate de cei opt tineri designeri care, în urma unei competiții, au fost selectați să creeze câte o colecție-capsulă pentru Mercedes Benz Bucharest Fashion Week (MBBFW) pornind de la filosofia de design a brandului auto, Sensual Purity.
Cei opt și-au prezentat propunerile vestimentare pe podium în cadrul MBBFW, iar câștigătorul concursului a primit sprijin creativ și financiar pentru viitoarea sa colecție.
Pentru că Băneasa Shopping City e mereu alături de evenimentele importante în modă, a decis să-i susțină pe acești tineri expunându-le creațiile într-unul dintre cele mai vizibile locuri din mall. Am trecut de multe ori pe acolo în acea perioadă și am văzut cum oamenii se opreau să facă fotografii și să citească despre proiect.
Mai mult, cei de la mall Băneasa mi-au propus să stau de vorbă cu acești tineri designeri. Au rezultat 8 interviuri short & sweet, cum îmi place mie să spun. Aveți mai jos un preview, iar reel-urile urmează să le descoperiți pe Instagram.
Sunt curioasă ce formă vă place mai mult: video sau text?
Adrian Anghel, câștigătorul concursului Fashion Talent Award
„Sursa de inspirație pentru această colecție provine din istoria costumului, mai exact din moda sfârșitului de secol XIX. În urma unei documentări am constatat că această perioadă coincide și cu inventarea primelor automobile, ceea ce face o legătură directă cu Mercedes, dar m-a frapat și dramatismul acestei perioade. Este momentul domniei reginei Victoria – un punct foarte important în moda secolului al XIX-lea – , întrucât se pune un accent foarte mare pe ideea de doliu, pe ideea de dramă.
De aceea și ținutele mele sunt toate all black. E un mod de a sugera dramatismul și misticismul ce se regăsesc în această epocă.
View this post on Instagram
Look-ul expus în Băneasa Shopping City este compus dintr-o jachetă bomber cu mâneci supradimensionate și o fustă foarte delicată din dantelă și tul. E un outfit foarte fresh, întrucât îmbină atât elemente clasice, foarte rafinate și feminine cu ceva foarte puternic precum jacheta bomber, care este specifică zilelor noastre.”
Mihai Cristian Anghel
„Colecția mea are două surse principale de inspirație. Una ar fi celebrele mașini Silver Arrows, iar a doua, mișcarea din anii ‘60, Space Age, inspirată de André Courrèges și Pierre Cardin.
Dar colecția transmite un contrast de forță și feminitate și fragilitate în același timp, pentru că ea creionează siluete feminine și foarte glamour. Însă, prin volumetria umerilor și silueta statuară, sunt foarte masculine și denotă o anumită forță.”
Mădălina Țăran
„Am pornit de la filosofia de design Mercedes-Benz pe care eu o am asociat-o cu ideea de trench coat. M-am gândit la funcționalitate și complexitate, dar și la partea estetică. Trenciul mi se pare că este acea piesă care nu poate să lipsească din garderoba unei femei. Iar colecția mea se bazează, bineînțeles, pe această idee, cu un twist.
Desigur, am și referințe din istoria costumului, mai exact din anii ‘80. Am eu o afinitate pentru anii ‘80 încă de la lucrarea de licență.
View this post on Instagram
Ținuta expusă în Băneasa Shopping City celebrează libertatea aceasta pe care o avem ca femei, de a purta ceea ce ne dorim, tocmai datorită altor femei care au luptat pentru asta.
Ce am învățat din experiența de la Mercedes Benz Bucharest Fashion Week? Să nu mă mai subestimez. Să am mai multă încredere în mine, pentru că pot și pentru că este loc pentru toată lumea. Iar pe plan profesional cred că am învățat să mă organizez foarte bine, să rezolv mai multe probleme.”
Robert Roca
„Am vrut să mă bazez pe fluiditate, pe fluiditatea de gen, să sparg barierele astea între ce înseamnă modă masculină și ce înseamnă modă feminină și cumva să le combin, să ofer libertatea fiecăruia să-și exprime personalitatea prin stil, fără să țină cont de ce scrie pe etichetă, dacă e o piesă pentru un bărbat sau pentru o femeie.
Dacă ar fi să-mi descriu colecția într-un cuvânt, acela ar fi puritate. De aceea am folosit foarte multe culori deschise. Este o imagine pe care o exprim de multe ori prin creațiile mele. Puritate și, din nou, fluiditatea asta de gen.
Consider că hainele n-ar trebui să aibă un gen, ci să fie purtate de toată lumea.
Ținuta expusă în Băneasa Shopping City are un guler supradimensionat din cristale. A fost și piesa cea mai muncită, ce-i drept: am lipit toate cristalele alea cu penseta.”
Ionuț Piscureanu
„Văzând tematica pe care organizatorii au propus-o pentru acest concurs, mi-am setat câteva cuvinte cheie pe care le-am adaptat preocupărilor și intereselor mele la nivel creativ. Simplu: senzual.
Am mizat pe ideea de roșu, pe look-uri monocrome, iar ca emoție am adus în atenție un simbol pe care îl folosesc de mult timp în creația mea: motivul inimii.
Aici, în Băneasa Shopping City, prezint primul look al proiectului: o ținută monocromă, în totalitate roșie. Am mizat pe complexitatea designului produselor – suficient cât să inspir feminitate și forță.”
Laurențiu Cosmin Matei
„Dacă ar fi să-mi descriu colecția într-un cuvânt, acela ar fi fluiditate. Cât despre ținuta expusă aici, în Băneasa, ea aduce în discuție contrastul dintre feminin și masculin. Toată colecția se leagă de ideea asta de contrast.
Am ales un personaj balerină, dar îmbrăcată cu un costum masculin. Și sunt elementele de tailoring, de sacou, dar tăiat într-o manieră feminină. Adică își păstrează ceva din masculinitate, dar o aducem într-o zonă de feminitate.
La fel și materialele: dantelă, satin – toate feminine, dar duse puțin către zona masculină. Am vrut contrastul ăsta la fiecare piesă.
Experiența de la Mercedes Benz Bucharest Fashion Week m-a învățat să fiu deschis și la idei noi dar și la a primi o critică. Poate până acum eram mai reticent la lucrurile astea, dar mi-am dat seama că mă ajută. Mă ajută să cresc și trebuie să fiu deschis la critici, la cineva care să-mi spună cum să fac unele lucruri.”
Ana Capsali
„Am fost inspirată de echilibrul dintre puritate și senzualitate, care reflectă foarte bine complexitatea feminității. În creațiile mele este vorba despre feminitate. Femeile din familia mea sunt o mare inspirație pentru mine. Mama, bunica, străbunica, ele m-au ajutat să conserv această feminitate.
Colecția mea surprinde și contrastul dintre delicatețe și forță, alte două fațete semnificative ale feminității.
În look-ul expus în Băneasa Shopping City am încercat să folosesc elemente pure, cum ar fi albul, florile, și am încercat să creez o experiență senzorială prin jocul de texturi și forme.”
Irina Voinea
„Sunt un menswear designer. Pe asta m-am specializat și la facultate și clar pentru mine bărbatul este muza.
Colecția mea a pornit de la noua eră digitală în care noi trăim și de la tehnologie, dar, în același timp, aducând acea amprentă de heritage: cum îmbini trecutul cu viitorul într-un prezent mai armonios?
Ținuta expusă aici se numește Temperanza. Temperanza pentru mine reprezintă un peisaj de pace, de stare de bine, un peisaj care este din other world, nu este de pe planeta aceasta. Este o lume imaginată. Iar imprimeul este creat de mine cu tool-uri digitale, așa cum sunt toate printurile create din colecție.”
Mie îmi place mai mult un articol decât un video. Pot reveni la o idee interesantă, pot face captura de ecran și să trimit unei prietene un fragment interesant sau o poză. Parcă videoclipul îmi intra pe o ureche si iese pe alta. 😁
Mulțumesc că mi-ai răspuns 🙂
Mie îmi plac ambele forme, mi se pare că se completează. Dar pentru fiecare e diferit.