O gamă completă de skincare, machiaj și parfumerie cu extract de camelie roșie, floarea mult-iubită de Gabrielle Chanel.
Aproape de finalul zilei, când nu mă mai așteptam la vești de nicăieri, mi-am deschis emailul și am aflat că tocmai s-a lansat N°1 de Chanel. Care este o colecție e su-per-bă. Tocmai am terminat de citit dosarul de presă, stufos și frumos, și abia aștept să merg în boutique-ul Chanel din Băneasa testez produsele. Aflați mai jos de ce.
Camelia roșie
Noua linie N°1 de Chanel celebrează camelia, floarea atât de îndrăgită de Gabrielle Chanel.
Casa are o experiență considerabilă în cultivarea florilor: e de ajuns să ne gândim la parfumul N°5 (care a împlinit 100 de ani în 2021) și la culturile speciale de trandafiri de mai și iasomie de la Grasse. Însă acestea nu sunt singurele. Într-un sat din sud-vestul Franței, la Gaujacq, a început, încă din 1998, un proiect foarte important: cultivarea cameliilor. Mai exact, o grădină cu 2000 de specii de camelie, adunate din toată lumea, dar și o fermă de camelii, laboratoare și centre în care specialiștii le studiază, fac teste și află care anume sunt ingredientele benefice, cum pot fi extrase și integrate în produsele cosmetice.
Cercetătorii au descoperit proprietățile deosebite ale cameliei roșii, care ajută la păstrarea vitalității tenului și luptă împotriva îmbătrânirii. De aici a pornit totul, iar astăzi avem o gamă completă ce conține extract de camelie roșie într-o proporție foarte mare.
Gama de skincare
Conține un serum, o cremă pentru față, una pentru ochi (toate aceste trei produse sunt revitalizante), un produs pentru curățarea tenului, o loțiune și un serum-in-mist. Toate conțin extract de camelie roșie, de fapt așa se și numesc: Red Camellia Revitalizing serum, Red Camellia Revitalizing Face Cream și tot așa.
Serumul are 95% ingrediente de origine naturală, din care 76% sunt derivate din camelie. Este un gel transparent, răcoritor, și se absoarbe imediat în piele. Reduce ridurile, micșorează porii, pielea e mai elastică și are un aspect sănătos.
Crema pentru față netezește tenul, umple ridurile și acționează ca o barieră împotriva poluării din jur. Conține și ea ulei și extract de camelie roșie: 95% ingrediente de origine naturală, din care 70% sunt derivate din camelie. Are un subtil parfum de frișcă – sunt convinsă că oricine va zâmbi când va deschide crema asta.
Crema de ochi reduce cearcănele și ajută să nu te mai trezești dimineața cu senzația neplăcută de ochi umflați. Hidratează și are o textură fresh, e foarte plăcută senzația răcoritoare pe care o lasă unele creme pentru ochi. Și ea are ingrediente naturale, 91%, și extract de camelie roșie – n-o să mai repet asta pentru fiecare produs, cred că de acum e clar că toate respectă această rețetă.
Mie crema de ochi mi se pare foarte importantă. Nu că restul produselor de îngrijire n-ar fi, însă asta e noua mea obsesie. Poate că are legătură și cu vârsta, și cu faptul că aș vrea să amân cât mai mult momentul în care vor apărea riduri în jurul ochilor.
Produsul pentru curățare despre care aminteam mai sus se numește „powder-to-foam cleanser” și e ceva ce n-am mai încercat niciodată. De fapt, nici nu știu dacă mai există vreunul de genul ăsta: este o pudră foarte fină care, la contactul cu apa, se transformă în spumă. Curăță tenul delicat și apoi trebuie clătit cu apă.
Loțiunea revitalizantă e concentrată în apă de camelie. Se aplică înainte de serum și cremă, micșorează porii, lasă tenul confortabil și ajută la păstrarea elasticității.
Serum-in-mist e un fel de spray răcoritor pentru față, care poate fi aplicat pe tenul curat, dar și când porți machiaj. Are o formulă bifazică – ulei de camelie și apă de camelie – deci trebuie agitat înainte de aplicare, apoi puf, puf, de la ceva distanță, și gata. Pe lângă proprietățile sale (tenul radiază, machiajul e reîmprospătat), e un gest plăcut în mijlocul unei zile aglomerate. Eu folosesc genul ăsta de spray pentru parfumul delicat și senzația răcoritoare de după. E ca un alint.
Gama de machiaj
Toate produsele de makeup N°1 de Chanel conțin, și ele, ingrediente naturale într-o proporție foarte mare, și, desigur, extract de camelie.
Fondul de ten are un efect second-skin, adică se confundă cu pielea – un lucru care mie îmi place mult, pentru că înseamnă că e aproape invizibil. Asta, în timp ce acoperă imprefecțiunile și lasă tenul uniform și luminos.
Balsamul pentru buze și obraji e unul dintre produsele care mă face foarte curioasă. Îmi plac produsele de genul ăsta, multi-balm, și cu nuanțe discrete, nu foarte pigmentate. Se aplică cu vârful degetelor, pe obraji și pe buze, pentru a da un boost de culoare.
Și, în sfârșit, the fragrance
Habar n-am cum să-i spun în românește, pentru că nu e doar „parfum”, nu e nici apă de toaletă. E un „mist” și un „l’eau”, ba chiar un „l’eau rouge”.
„L’eau” ne dă indiciul că nu e o aromă puternică, ci una discretă, așa cum îmi plac mie. De altfel, în descrierea produsului scrie că poate fi folosit în combinație cu parfumul preferat (ceea ce ar fi imposibil dacă ar fi inten, cu personalitate). Deci e light, probabil genul în care aș putea să mă scald :).
N°1 de Chanel – L’eau Rouge este o oglindă a florii de camelie roșie, o combinație între grație și energie. Olivier Polge a folosit o bază pentru produsele de skincare îmbogățită cu apă răcoritoare de camelie și, desigur, extract de camelie roșie. Floarea-vedetă a colecției, dar care nu are miros, l-a inspirat să aleagă note florale: “Am început cu iasomie, apoi cu floare de portocal și trandafir, note caracteristice pentru Chanel, și apoi le-am combinat cu fructe roșii pentru a exprima prospețimea acestei arome.”
Nu știu cum vă sună vouă, dar pare perfectă pentru mine.
Grijă pentru natură
Pe lângă toate atu-urile de mai sus, linia N°1 de Chanel este una responsabilă, realizată cu grijă pentru planetă. De altfel, sunt ani buni de când Chanel acordă atenție impactului asupra mediului înconjurător.
Astfel, și produsele din gama despre care am scris azi sunt create din ingrediente naturale regenerabile și au un impact redus asupra mediului.
Conțin până la 97% ingrediente de origine naturală, fără vreun compromis asupra eficacității sau siguranței. Formulele includ până la 76% derivați din camelie – petale, semințe etc. Pentru cât mai puțină risipă, până și cojile semințelor, foarte dure, au fost folosite la realizarea ambalajului cremei de față.
80% din ambalajele gamei sunt produse din sticlă reciclată, iar borcanul cremei poate fi reumplut. Produsele nu mai sunt învelite în celofan (deci mai puțin plastic). Inclusiv cerneala folosită pentru a decora ambalajele este organică.
Toate astea ne arată ce înseamnă, cu adevărat, grija la detalii din toate punctele de vedere.
Foto: Chanel
Pentru mai multe idei și momente surprinse în fiecare zi, urmărește-mă pe Instagram, @maracoman