#GlitterNews: Un parfum cu istorie și o colecție nouă (și superbă), în ediție limitată
Glitter
#GlitterNews: Un parfum cu istorie și o colecție nouă (și superbă), în ediție limitată
05 iul. 2021 |

Chanel N°5 are 100 de ani și cam tot atâtea motive să fie sărbătorit.

Mama avea acasă o sticluță de N°5 în care-mi băgam nasul uneori, chiar și pe ascuns. Îi scoteam dopul și-l duceam la nas și rămâneam cu aroma lui toată ziua.
Mama îl folosea foarte rar, probabil pentru că nu știa când și dacă va mai avea vreodată altul. Cred că în anii aceia, din vremea comunismului, era singurul ei parfum. Habar n-am de la cine îl primise.
Nu mai țin minte dacă-mi plăcea când eram copil; probabil că nu. Îmi amintesc mai degrabă ideea de a face ceva un pic interzis, grija de a nu fi prinsă asupra faptului.

Foto: Chanel

Eu m-am îndrăgostit de el abia acum vreo 10 ani. Înainte nu-mi spunea nimic și apoi, dintr-o dată, am simțit că-mi trebuie.
Toate celelalte produse din gama N°5 sunt minunate – săpunul, crema de corp, gelul de duș, toate cu aceleași note, însă ceva mai subtile. Săpunul mi-a parfumat baia zile întregi, făceam mai multe drumuri prin baie intenționat și mă spălam pe mâini de plăcere.

Ei bine, nu vorbesc despre N°5 întâmplător, ci pentru că acest parfum iconic, lansat în 1921, împlinește 100 de ani. Și trebuie sărbătorit cum se cuvine. Iar Chanel chiar știe să facă asta.

Foto: Chanel

De-a lungul timpului au fost lansate cinci interpretări ale clasicului No5: parfum (în 1921), eau de toilette (1924), eau de parfum (1986), eau premiere (2008) și l’eau (2016). Ultima e, probabil, cea mai diferită, o idee mai fresh, deși parfumierul casei, Olivier Polge, a folosit aceleași note.
Pe Olivier am avut, de altfel, ocazia să-l cunosc la lansarea N°5 l’eau, m-au impresionat dialogul lejer și atitudinea elegantă. Pare firesc ca cineva care reprezintă un brand de lux să se poarte altfel decât așa, însă puțini oameni reușesc să creeze o atmosferă degajată într-o întâlnire, de altfel, cât se poate de oficială.

Foto: prin amabilitatea Chanel și The Richard Avedon Foundation 

Recunosc că m-am bucurat când am văzut că Chanel mi-a trimis – și mi-a dat voie să folosesc aici, pe blog – imaginile din campaniile N°5 realizate de-a lungul timpului. E o colecție de ad-uri superbă, iar femeile care au fost alese sunt și ele legende, ca și fotografii care au lucrat la aceste campanii: Marilyn Monroe (fotografiată de Bob Beerman), Ali Mac Graw (fotografiată de Jérome Ducrot), Lauren Hutton (fotografiată de Richard Avedon), Catherine Deneuve (fotografiată de Richard Avedon), Carole Bouquet (fotografiată de Michel Comte), Nicole Kidman (fotografiată de Patrick Demarchelier) și Marion Cotillard (fotografiată de Steven Meisel).

Mai las aici câteva imagini rare:
– Gabrielle Chanel într-o campanie pentru Chanel N°5, fotografiată de François Kollar (1904–1979). În prima imagine este fotografia, în ce-a de-a doua, ad-ul din Harper’s Bazaar, ediția americană, 1937;
– o litografie Chanel N°5 semnată de Sem și care a fost realizată undeva între 1921 și 1924;
– și, în ultima lucrare, Gabrielle Chanel, numită și „Marquise de la Flaconnerie”, semnată de Sem în 1923.

 

Capitolul următor: Chanel Factory 5

Un parfum iconic, cum e N°5, trebuie sărbătorit cum se cuvine. Deși în fiecare an apare câte o ediție limitată de produse N°5 (care reprezintă plăcerea mea vinovată, recunosc), acum, la aniversarea a 100 de ani, mă așteptam la ceva wow. Și, ce credeți? Chanel chiar a lansat ceva wow: Chanel Factory 5.

Factory 5 e o colecție de 17 produse – săpun, ulei de baie, tablete de baie, cremă și loțiune de corp etc. – care conțin esența celebrului N°5. Și când spun asta nu mă refer doar la aromă, ci și la designul clasic, minimalist, creat așa intenționat tocmai pentru a nu atrage atenția asupra ambalajului, ci asupra produselor. E și un apropo la pop art, care deseori înseamnă transformarea obiectelor banale în opere de artă.

Factory 5 vorbește și despre ce înseamnă luxul, și anume că el nu se regăsește doar în produsele pe care le folosim doar la ocazii speciale, ci și în cele de care avem nevoie zi de zi, precum săpunul sau gelul de duș.

Colecția Chanel Factory 5 e în ediție limitată – aviz colecționarilor 🙂 – și va fi disponibilă în boutique-ul Chanel din Băneasa Shopping City începând de astăzi. E o veste importantă pentru că România e singura țară din regiune în care se va vinde această colecție.

 

Pentru mai multe idei și momente surprinse în fiecare zi, urmărește-mă pe Instagram, @maracoman

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dumneavoastră. Pentru mai multe detalii despre gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

Sunt de acord