Fotografii din Mykonos

Mykonos. Foto: Radu Coman

“Ai vazut ce culoare are apa?” Cred ca asta am zis cel mai des aici, a fost lucrul care m-a bucurat cel mai mult. Marea turcoaz, pe care am mai vazut-o, dar de fiecare data mi se pare ca are niste culori mai vii. Marea atat clara, ca vezi pietrele si pestii chiar si mai departe de geamandura. Se zice ca plajele din Mykonos rivalizeaza cu cele din Caraibe – unde n-am fost, dar tot as spune ca e o comparatie buna. Sa va uitati in fotografiile de mai jos si sa-mi spuneti daca gresesc.

Mykonos e insula in care vin celebritatile, iar unele au si case de vacanta aici. E un loc pentru oameni bogati, cu magazine de bijuterii si ceasuri de lux, de la Pasquale Bruni la Chanel si Omega. Cu galerii de arta foarte frumoase, cu piese valoroase si preturi pe masura – intr-una am gasit chiar si o scrisoare de multumire de la Jackie O (vedeti poza mai jos). Cu buticuri cu haine si accesorii de lux, la preturi exorbitante (cumparati-le, cu incredere, din Paris, nu din Mykonos). Toate astea presarate cumva in amalgamul de magazine cu suvenire, magneti si pelicani de plus, tricouri cu Mykonos, bureti naturali, matanii si costume de baie. Mi-au placut stradutele inguste, pietruite, dar amestecul de magazinase si biserici e putin ciudat: la un moment dat am ajuns la o terasa unde mirosea a tamaie, iar cativa metri mai departe eram in fata unei biserici unde mirosea a clatite cu ciocolata.

Pe cele mai cunoscute plaje de aici, Paradise si Super Paradise, petrecerile tin pana in zori. In sezon, autobuzele din Mykonos te duc si te aduc de-acolo pana dimineata. Eu am preferat sa ajung la ele cu barca, cu un “water taxi” – am fost, am vazut, am plecat. Sunt locul perfect pentru cine vrea petreceri pe plaja all night long si cele mai scumpe cocktailuri. Singurul lucru un pic enervant e vantul, uneori destul de puternic, chiar si aici, in sud. Marea e, cum spuneam, clara si turcoaz, dar tot nu mi-am dorit sa stau acolo. Mie imi plac plajele mai linistite, cu mai putini oameni, fara prea mare forfota. De-asta m-am simtit bine la Elia Beach, care se vede de-aici, de la terasa mea. Si chiar ca mi-as dori sa vad asta pe fereastra in fiecare dimineata.

Foto: Radu Coman

• culorile marii
  • apus in mykonos
  • morile de vant din mykonos
  • fotografii din Mykonos
  • Little Venice in Mykonos
  • galerie de arta in mykonos
  • jackie o
  • mare turcoaz
  • jacuzzi
  • morile de vant la apus