De multe ori, job-ul meu se traduce prin niște treburi foarte fancy. Lansări de parfumuri și machiaj, colecții noi ale brandurilor de modă, evenimente elegante cu macarons și șampanie, cu oameni pe care nu speram să-i întâlnesc vreodată și chiar cu șansa de a le pune întrebări.
Bine, tot job e și când am ședințe și întâlniri, când trimit 100 de mailuri neinteresante, când fac contracte și pierd anexe, când mă iau cu mâinile de cap când văd costurile de la finalul lunii și când – nu știu cum se face – suntem în urmă, la naiba, iar suntem în urmă. Câteodată, când merg la evenimentele frumoase despre care vorbeam mai sus, mie îmi tremură mâinile și mă gândesc cum să ajung mai repede la laptop, să văd dacă a venit acordul pentru copertă. Însă, ghici ce, despre partea asta nu mă întreabă nimeni, niciodată. Nimeni n-are chef să asculte povești din astea. Partea aia cu paiete e mai interesantă.
Păi, dacă-i atât de interesantă, atunci m-am gândit că aș putea să umblu prin sertarul cu glitter și să fac o selecție cu noutățile din zona asta de fashion și beauty.
Am zis selecție, da, pentru că o să aleg informația care mi se pare mie relevantă – în nici un caz n-o să copy-paste aici toate comunicatele de presă, la grămadă, că asta găsiți deja în multe locuri :-P. Nișa aia e deja full, asta e, trebuie să muncesc un pic.
Acum mai rămâne doar să-mi urați succes și să reușesc eu să mă țin de treabă. Că, dacă nici asta cu sclipiciul nu-mi iese, e clar, n-am nici o șansă.
CHANEL lansează două produse pentru corp din gama No5 L’EAU
Deși nu le-am încercat pe astea două produse noi, am avut produse pentru baie și pentru îngrijirea corpului din gama No 5. Ah, îmi amintesc săpunul care-mi parfuma toată baia. Acum au fost lansate un gel de duș și o cremă hidratantă pentru corp din linia Chanel No 5 L’EAU (care e unul dintre preferatele mele). Noile produse sunt în flacoane de 100 ml, pentru că vine vacanața și e posibil să vrei să le iei cu tine, în bagajul de mână.
Bijuterii inspirate de vacanță la PANDORA
Cum îmi plac mie călătoriile (și tuturor celorlalți), am căutat, acum vreo lună, pe internet, niște bijuterii cu harta lumii. Și-apoi am văzut noutățile de la Pandora: în colecția nouă, de primăvară-vară, sunt talismane cu globul pământesc și cu baloane cu aer cald. Ah, chiar și cercei cu baloane cu aer cald – îi poartă fata din poză, sper că se văd totuși. Mie mi se par chiar foarte faini cerceii ăia.
Flower by KENZO în miniatură
Eu am o poveste cu Flower by Kenzo, e parfumul de care m-am îndrăgostit prima oară – și știți cum e cu prima dragoste: nu se uită. Ei bine, Flower (eau de parfum) și sora lui mai tânără (eau de lumiere) au fost lansate în flacoane în miniatură de 15 ml. Și mie-mi plac aromele în flacoane mici. Nu doar pentru că-s grațioase și pentru că le pot lua în vacanță, ci și pentru că prefer să am mai multe parfumuri în sticluțe mici.
Keanu Reeves e noua imagine SAINT LAURENT
Și într-o zi – mai exact, pe 30 aprilie -, Anthony Vaccarello (Creative Director Saint Laurent) a postat pe Instagram o fotografie cu Keanu Reeves, cu branding Saint Laurent și mențiunea Fall Winter 2019. Mă rog, nu mai e nevoie de nici o traducere: Reeves e noua imagine a brandului (vorbim de colecția de bărbați, desigur). Știrea a apărut pe site-urile de modă în aceeași zi, femeile au oftat, bărbații nu știu ce-au zis, dar cert e că s-a dus vestea imediat.
Social Media e, desigur, un loc bun de promovare – ce atâtea comunicate de presă și fotografii oficiale, le poți lua foarte bine cu embed de pe Instagram și gata. Și chestia asta îmi amintește de cum, la primul meu job, în anul de grație 2000, trebuia să sun (de multe ori pe telefonul fix de acasă al unei persoane publice) dacă aveam nevoie de o declarație. Și unde-mi făceam eu documentarea înainte de interviu? Mă duceam frumos în redacție la TV Mania și ceream colecția, căram bibliorafturile și luam revistele la rând, doar-doar oi găsi și eu un material cu Esca. Cine-ar fi crezut – în vremea în care se întâmplau toate astea și-n epoca în care cred că încă exista mIRC – că un brand ca Saint Laurent o să-și anunțe colaborarea cu un star pe net, pe ceva numit Instagram?
Revenind în 2019, Vaccarello are peste 40k de like-uri pe Instagram, la postarea cu Reeves (că doar nu e Kim Kardashian și nici influensăriță cu urmăritori cumpărați din Laos și Bhutan; are doar vreo 550k de followeri).
Pe contul oficial al Saint Laurent e ceva mai multă agitație. Aceeași fotografie a făcut aproape 200k de like-uri. Bine, Saint Laurent are 6,1 milioane de followeri. Și, aroganța maximă: urmărește doar un singur cont de instagram. Pe-al lui Vaccarello, desigur.
Jorja Smith, noul ambadasor DIOR pentru linia de makeup
Dior anunță începutul colaborării cu cântăreața britanică Jorja Smith. Ea va fi ambasadorul produselor de machiaj Dior și va fi parte din diverse proiecte alături de Peter Philips, Creative and Image Director pentru Dior Makeup.
Cum Jorja are 22 de ani, mă aștept la niște lansări de produse moderne și fresh.
FREYWILLE, acum la Radisson Blue Hotel
Brandul austriac de bijuterii FREYWILLE și-a relocat magazinul de pe Calea Victoriei la Radisson Blue Hotel. FREYWILLE e în România de 10 ani, iar mie-mi plac colecțiile de bijuterii inspirate din arta lui Van Gogh.
Fiecare bijuterie e lucrată manual, în Viena, de specialiști în arta emailării.
NINA RICCI în ediție limitată
Ca în fiecare vară, marile case de parfum lansează ediții limitate – de obicei, mai light și mai fresh. Aici e vorba despre reinterpretarea parfumurilor din colecția Les Belles de Nina – Nina, Luna şi Bella de la Nina Ricci – , reunite într-o ediție de vară care se numește Les Sorbets și care e inspirată de înghețata Amorino. N-o să mă apuc acum să înșir ce note conține fiecare (mai ales că eu sunt convinsă că trebuie să testezi un parfum, nu să-l „citești”), dar bineînțeles că aromele au de-a face cu sorbet-urile, mai dulci sau mai fresh.
Sticla de parfum în formă de măr – un statement al casei Nina Ricci – e acum un măr mușcat. Și da, îmi place, doar cui nu-i place un pic de păcat, acolo.