Cars and Roads - ziua cea mai lungă
Evadare
Cars and Roads – ziua cea mai lungă
09 mai 2024 | 5 comentarii

Sunt plecată 9 zile într-un road trip fabulos, cu destinația finală în Grecia, lângă Atena. Partea cea mai plăcută este că vom ajunge, cu 6 SUV-uri hibride, în niște hoteluri, resorturi și restaurante de senzație, despre care o să vă povestesc pe măsură ce le descopăr.

Am plecat în Cars and Roads Greece by Michelin acum două zile, însă abia acum am reușit să pun cap la cap primul articol. Pentru că-n prima zi am stat mai mult pe drum, iar în a doua… Dar o să vă povestesc eu și ce-am făcut în a doua.

Prima a fost ziua cea mai lungă, dar și cea în care am descoperit niște locuri suuuperbe. Și asta chiar de dimineață, la întâlnirea de la Cozieni, unde am luat micul dejun.

Habar n-aveam că cei de la Mercure au transformat vechiul conac într-un hotel de patru stele. Locul arată fabulos și, mai mult, am remarcat o atenție la detalii și la păstrarea unor elemente din casa originală. De exemplu, oamenii au păstrat o parte din mozaicul original, au folosit vechile cărămizi pentru decorarea balcoanelor și au construit o masă în jurul unui măslin crescut acolo.

A fost primul pe lista de „hai să venim și noi aici, în weekend, cu copiii”, mai ales după ce am aflat că încă nu e extrem de aglomerat la final de săptămână.

Următoarea oprire a fost la Hyatt Regency Pravets. Încă un loc despre care nu știam nimic – nici măcar că există! – și care mi-a atras atenția. E așezat pe malul lacului și arată într-un mare fel. N-am văzut camerele, dar recepția și restaurantul sunt ceva de vis. Când e vremea frumoasă, e foarte plăcut să mănânci afară, lângă lac.

Mă așteptam și la niște prețuri piperate pentru cazare. Sigur că depinde și de perioadă, și de numărul de persoane, dar, când am aflat că o cameră dublă costă în 120 de euro pe noapte, iar mi-au venit idei. Mai ales că noi tot căutăm locuri în care să mai plecăm de-acasă, o zi, două, și care să nu implice niște ore de stat în trafic pe Valea Prahovei.

Dar trebuie să vă povestesc despre ultima destinație din prima zi: Zornitsa, un loc în care am mai fost in 2018 și care mi-a rămas de atunci în suflet.
Aflat la vreo 10 kilometri de granița cu Grecia, Zornitsa e un domeniu imens care amintește de Toscana. Construcții din piatră, piscină în aer liber, chiparoși.

Camerele sunt imense, au dormitor, living și terasă. Decorul e minimalist, cum îmi place mie, cu piatră și lemn. Sincer, aș fi vrut să rămân aici cel puțin încă o noapte și să mă bucur de o baie cu spumă în cada așezată strategic, lângă fereastră. De o după-amiază leneșă la piscină, de un răsfăț la spa și la piscina interioară.

Pe lângă toate astea, însă, Zornitsa are un restaurant, un bistro, o cramă și un somelier renumit, hectare întregi de vie, livezi cu tot felul de pomi fructiferi, o fermă de animale. Brânza, cașcavalul, gemul și legumele de la masă sunt făcute aici.

Ca să vedem cât de mare e locul, am făcut un tur cu mașinuțele de golf. Tur care a durat mai bine de o oră. Am trecut pe lângă insulița unde se organizează cine romantice sau petreceri restrânse, pe lângă locul amenajat pentru barbecue din mijlocul sălbăticiei, dar și pe lângă o vilă senzațională: 3 dormitoare, jacuzzi, spa, piscină privată. M-aș fi mutat acolo, jur.

Mi-a plăcut atât de mult încât am zis că vom reveni și cu fetele, măcar pentru o seară. Poate la vară, în drumul nostru spre Grecia.

Mașina care ne-a adus până aici e Honda CR-V, un 4×4 hibrid impunător. Aș zice că e genul de mașină „serioasă”, mare, încăpătoare, de familie. Și în care te simți în siguranță.

Partenerul meu de drum era încântat ca un copil pentru că CR-V pleacă de pe loc exclusiv electric. Treaba asta se traduce printr-un demaraj puternic și un zgomot de fond pe măsură, mai ales dacă alegi să conduci în modul sport. La fel și când accelerezi: Honda nu e silențioasă și ia viteză cu un sunet ce-mi amintește de raliu.

Eu prefer varianta eco sau cea normală, în care mașina e mai lentă. Sigur, nu mai e așa de fâșneață, dar pentru cineva ca mine, care s-a reapucat de condus la peste 40 de ani, nu asta e ideea. Prefer condusul liniștit, așa că nu mă interesează în câte secunde ajunge o mașină la suta de kilometri.

Și, acum, despre Honda și în cifre:

Honda CR-V e:HEV 4×4 Advance
hibrid, 184 CP
Model disponibil de la: 47.550 euro
Cost total mașină testată (cu TVA și opțiuni): 54.550 Euro
Leasing financiar prin BT Leasing pentru mașina din test: 568 Euro / lună

***

Parteneri:

➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?

➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.

➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.

➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.

➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).

➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.

***

Foto: Radu Chindris, Ciprian Mihai

Pentru mai multe idei și momente surprinse în fiecare zi, urmărește-mă pe Instagram, @maracoman