Cars and Roads - din Salonic în Halkidiki
Evadare
Cars and Roads – din Salonic în Halkidiki
10 mai 2024 |

Zilele 2 și 3: un prânz memorabil în Salonic și relaxare la mare, în Halkidiki.

V-am zis încă din primul articol că turul nostru nu e doar despre mașini, ci și despre experiențe. Iar experiența din Salonic a fost una culinară. Într-un mare fel.

Am plecat la prânz de la Zornitza, după un mic dejun elegant și super bun, am trecut granița în Grecia și ne-am îndreptat spre Salonic. Știam că ne vom opri la masă, dar, sincer, când am văzut că restaurantul e pe malul mării, m-am întrebat unde vom parca – mai ales că suntem un grup de opt mașini.

Mă rog, nu m-am îngrijorat pentru că am mai fost în niște tururi organizate de Autocritica și știam, din experiențele anterioare, că totul e foarte bine gândit și organizat.

Pe de altă parte, îmi aminteam că anul trecut am stat câteva zile în Salonic și a fost un adevărat chin să parcăm în centru. Și eram doar cu o mașină. Ca să nu mă mai lungesc, a fost așa cum bănuiam: oamenii care ne-au adus aici au găsit un restaurant care să fie și în Salonic, și pe malul mării, și cu parcare, și cu mâncare delicioasă.

Nu vă povestesc despre mâncare, că n-are sens – sunt prea bune pozele.

Concluzia? Dacă sunteți în zonă, mergeți la Hamodrakas. Pozele de pe Instagram-ul lor nu m-ar fi convins, arată un pic cam posh față de ce se întâmplă acolo în realitate – cel puțin în miezul zilei – , dar merită.

Următoarea oprire? În Sithonia, Halkidiki, la Acrotel Athena Residence

Frumos, elegant, cu piscină încălzită, câteva restaurante și doi pași până la plajă. M-am bucurat sincer că urma să stăm aici două nopți.

Camera noastră e ca un mic apartament, cu zonă de living/relaxare și dormitor, cu două băi, chiar și cu pillow menu. E drept că aseară, când am adormit, nu m-a mai interesat pe ce pernă pun capul, dar aveam de ales din diverse variante.

Am mâncat la Lemoni, unul dintre restaurantele din hotel și a fost fooooarte bun. Nu e doar părerea mea și, sincer, cred că rareori poți să mulțumești pe toată lumea când ai 20 de persoane la masă. Ei bine, după experiența asta a trebuit să mă duc și la micul dejun măcar pentru a vedea spațiul imens cu zeci de opțiuni de mâncare.

În mod normal v-aș fi povestit mai degrabă despre faptul că hotelul e pe plajă, doar că vremea n-a prea ținut cu noi și n-am avut nici timp, nici soare pentru lenevit pe șezlong. Peste o lună, însă, cred că va fi superb aici.

Mașina care ne-a adus aici

E un Hyundai Kona HEV Premium, care mi-a atras atenția încă de când am văzut-o parcată la Cozieni. Frumoasă, grațioasă, cu un detaliu inedit: o linie orizontală luminoasă pe care producătorul o numește seamless horizon lamp – un mod de a recunoaște imediat o Kona, chiar și pe întuneric.

Kona noastră a fost ușor de condus și m-a tras de urechi doar când am depășit ușor viteza legală: un semnal vizual și sonor de pe bord m-a anunțat discret că ar fi bine să frânez. Sunt multe mașini care fac asta, dar e ceva ce pe mine mă ajută să nu stau cu ochii bord – mai ales că eram pe un drum pe care nu-l știam.

Mașina e spațioasă, inclusiv pe bancheta din spate – cred că fetele mele s-ar simți bine în ea și la drum lung. La fel și portbagajul, e mare și încăpător, lucru care mi se pare important dacă vă gândiți la ea ca la o mașină de familie. Eu, una, urăsc să mă stresez cu gândul că trebuie să-mi iau cât mai puține lucruri când plec în vacanță.

Pe de altă parte, deși încăpătoare, Kona nu e o mașină foarte mare, genul care să-mi pună probleme la parcare. Deci mi se pare proporționată numai bine.

O să vă zic și despre culoare, că mi se pare foarte bună ideea cu acest verde potolit – se numește Mirage Green. E clar că oamenii de la Hyundai au vrut să aibă și niște opțiuni de culori mai rar întâlnire. Și au și reușit.

Consum mediu: 5,9 l/100 km.

Hyundai Kona HEV Premium
hibrid, 141 CP
Model disponibil de la: 30.345 euro
Cost total mașină testată (cu TVA și opțiuni): 35.105 Euro
Leasing financiar prin BT Leasing pentru mașina din test: 366 Euro / lună

***

Parteneri:

➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?

➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.

➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.

➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.

➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).

➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.

***

Foto: Radu Chindriș, Ciprian Mihai

Pentru mai multe idei și momente surprinse în fiecare zi, urmărește-mă pe Instagram, @maracoman