Știți cum, atunci când intri într-o parfumerie, miroase a ceva, dar nu poți să-ți dai seama a ce?
Ei bine, de data asta, când am ajuns la boutique-ul Guerlain din Băneasa Shopping City, știam exact a ce miroase: a piersică.
OK, piersică și accente lemnoase, piersică și niște note de piele, piersică și poate-poate ceva floral – dar, fără nici o urmă de îndoială, PIERSICĂ. Pentru că aceasta este Pêche Mirage, cea mai nouă apă de parfum lansată de Guerlain în linia L’Art et la Matière.
Evenimentul dedicat acestei lansări a fost un motiv de reîntâlnire cu oameni pe care nu-i văzusem de ceva vreme – de la cunoscuți care lucrează în televiziune până la oameni din industria de beauty, de la persoane publice la influenceri. Toți profită de ocazie și testează diverse parfumuri, mai ales că gama L’Art et la Matière se găsește numai aici: în boutique-ul brandului din Băneasa Shopping City.
De altfel, acest gen de exclusivități reprezintă unul dintre motivele pentru care oamenii își doresc să vină la cumpărături în Băneasa.
V-am mai povestit de-a lungul timpului despre conceptul Xclusive care se traduce printr-o ofertă și o selecție unice: branduri disponibile doar în Băneasa Shopping City, produse premium în ediție limitată sau colecții care se lansează în premieră în magazinele de aici.
Dar Xclusive nu înseamnă doar a avea acces la cele de mai sus, ci și la o experiență de care să-ți aduci aminte.
La Guerlain, de exemplu, e o bucurie să stai de vorbă cu consultanții de beauty. Încă de la prima vizită am fost impresionată de câte lucruri știu despre parfumerie și de recomandările inspirate.
În doar câteva minute, fetele din boutique îți fac o introducere în lumea parfumată a brandului franțuzesc și știu să aleagă arome în funcție de preferințele tale. Totul într-un mod foarte elegant: parfumul e pulverizat pe un evantai, apoi agitat în aer… iar următoarea inspirație e magie.
Am și scris, de altfel, despre cum am descoperit niște parfumuri surprinzătoare – și pe care nu le-aș fi testat dacă n-aș fi fost acolo, în boutique. E genul de experiență de care nu poți avea parte decât într-un astfel de loc și care nu va fi niciodată egalată de shopping-ul online.
Aerul pe care-l respir devine din ce în e mai parfumat și mă trezesc zâmbind la gândul că m-aș putea obișnui cu asta. Aș putea să-mi petrec bună parte din timp într-un astfel de spațiu, în care evantaie cu arome prețioase sunt fluturate prin aer. Probabil că, în timp, aș învăța să recunosc notele, sau măcar o parte din ele, așa cum numai cei din domeniu știu să facă.
Liniștea din jur mă trezește din visare.
Urmează acel moment oficial în care reprezentanții Guerlain ne spun câteva cuvinte despre Pêche Mirage, dar și despre istoria casei cu notele de piersică.
Cu mai mult de o sută de ani în urmă, mai exact, în 1919, Jaques Guerlain revoluționa lumea parfumeriei cu o compoziție avangardistă pe nume Mitsouko: o aromă ciprată, catifelată, cu note delicate de piersică. Numai că nu conținea nici urmă de extract natural de piersică – așa cum nu e nici în Pêche Mirage.
Am aflat că e imposibil să extragi compusul aromatic din acest fruct pentru ca apoi să-l transformi într-o esență sau într-un ulei. Ca și predecesorul ei, Delphine Jelk a apelat la o moleculă cu ajutorul căreia a reușit să amplifice fiecare detaliu olfactiv al piersicii. Iar felul în care se mixează cu accentele de piele este, din punctul meu de vedere, nu doar ceva neașteptat – dar și o idee genială.
Nu știu cum sunteți voi, dar mie nu mi se pare util să înșir toate notele dintr-un parfum: cred că te pot induce foarte ușor în eroare. De aceea cred că e important să mergeți și să testați parfumurile, întâi pe acel blotter special și apoi, dacă vi se par interesante, pe piele.
Faceți și acest experiment: încercați și un parfum care nu pare a fi pe gustul vostru. Eu obișnuiam să refuz orice are vanilie, oud, tămâie, chiar și trandafir. După care am înțeles că e vorba despre mix, despre proporții, despre multe alte note, molecule și aldehide care pot face magie.
La fel și cu Pêche Mirage: aveam impresia că e ceva extrem de dulce. Dar aroma de piersică – dulce, de acord – e incredibil și surprinzător transformată de notele de piele. O combinație nouă pentru mine și, mai ales, una care căreia chiar nu merită să-i puneți o etichetă înainte să o testați.
Acest articol face parte dintr-o serie de materiale realizate sub umbrela Xclusive by Băneasa Shopping City. Sunt un povestitor al acestor evenimente și voi reveni cu articole, fotografii și video-uri de fiecare dată când voi descoperi ceva interesant, ce merită împărtășit cu voi.
Ca de obicei, îmi stârnești curiozitatea și imaginația. Articolele sunt mereu interesante și educative. Așa că, vorba ceea, tot înainte!
Mulțumesc mult!
Chiar merită să-l încercați 🩷
Ce frumos ai povestit!
Mă bucur că-ți place 🤗
Mi-a venit apă in gură de fiecare dată când am citit cuvântul piersică. Și uite așa, imi fac drum la Băneasa să testez “bunătatea”. Eu, ca și tine, mare amatoare de parfumuri fresh, până acum vreo 5 ani, când am dat de Mmm…de la Juliet has a Gun și am trecut la note mai puternice, gurmande. Acum imi saltă inima de fiecare dată când simt câte un parfum…”delicios”. Săr’na de poveste și de inspo!
Tare curioasă sunt să aflu cum ți de va părea.