Așa cum am promis, iau în serios secțiunea de vești strălucitoare: revin cu încă o listă de noutăți care mi-au făcut cu ochiul în ultima săptămână. Nu doar beauty de data asta, ci și niște bijuterii, și niște rochii, pentru că am dat peste câteva piese cool – mici obiecte ale venerației feminine, ca să mă exprim în cuvinte mai pompoase :). Toate, lucruri numai bune de pus sub brad – și sub al nostru, că trebuie să ne mai gândim și la noi, nu-i așa?
O geantă care îmi trebuie
Sau mai multe, de fapt, pentru că efectiv nu mă pot hotărî care este modelul preferat dintre cele lansate recent de Optimef, o marcă readusă la viață la finalul lui 2016. Acum trei ani, Andrei Morariu și Bogdan Costea, co-fondatorii, au creat o nouă poveste în jurul unui ceas românesc demult uitat, pentru că asta însemna brandul în trecut: ceasuri. Odată cu succesul noilor prototipuri, în 2018, portofoliul a fost extins, prin lansarea de ochelari de soare, borsete din piele, curele, biciclete chiar și, mai nou, de genți. Și chiar nu sunt orice fel de accesorii, le-aș numi chiar obiecte de design. Poți să arunci un ochi pe site-ul oficial ca să te convingi. Sunt faine toate.
Cu gândul la călătorii
Am mai spus, călătoriile reprezintă una dintre cele mai mari pasiuni ale mele (și ale tuturor celorlalți 🙂 ). De curând am descoperit un brand care are legătură cu călătoriile: o casă britanică de parfumerie de nișă care „distilează” libertatea și entuziasmul pe care le oferă explorarea lumii. Brandul se numește Gallivant și a ajuns de curând și la noi în țară, odată cu deschiderea boutique-ului Rosa Mundi Parfums d’Auteurs (îl găsești în Agora Floreasca, la etajul 1). Deși nu este o casă cu tradiție (a fost fondată abia în 2017), a lansat deja opt parfumuri inspirate de atmosfera, sunetele, mirosurile și culorile unor mari destinații urbane: London, Amsterdam, Berlin, Brooklyn, Istanbul, Tel Aviv, Tokyo și new entry-ul Los Angeles. Nu le descriu acum, nu vreau să-ți răpesc „călătoria parfumată”; dar o să spun că m-a atras faptul că nu sunt deloc ostentative și previzibile și „vorbesc” mai mult despre o promenadă pe străzi necunoscute decât pe bulevarde aglomerate și arhicunoscute sau despre o experiență cu bicicleta sau pe jos în detrimentul unui tur ghidat, standard. Ah, și toate parfumurile Gallivant sunt încapsulate în sticluțe de 30 ml, susținând ideea de travel, și sunt realizate manual, după procese artizanale autentice, deci încă o bilă albă din partea mea.
Mai zic aici doar două vorbe despre Rosa Mundi Parfums d’Auteurs: am avut o mare surpriză când am ajuns acolo. Una plăcută pentru că sunt multe arome deosebite și care nu sunt deloc grele și dulci (atribute pe care le au unele parfumuri de nișă). Găsiți chiar și parfumuri foarte light – mie îmi plac, de exemplu, acele Eau de Cologne de la Jardin de France (care, apropo, nu costă o avere, ci 250 de lei). Neapărat căutați și Rose et Marius (cum intrați în boutique, pe dreapta): nu au doar parfumuri, ci și lumânări aromate și niște săpunuri după care încă oftez.
Un an de Maison Christian Dior în București
Anul trecut ți-am povestit despre cum a fost la deschiderea Maison Christian Dior din Băneasa Shopping City, când a venit și François Demachy, parfumier-creator pentru Dior. Ei bine, nici nu știu când a trecut un an, dar cert este că a trecut. Iar Maison Christian Dior și-a celebrat aniversarea într-un cadru restrâns, la final de noiembrie, de această dată alături de Lenka Skramusska, Fragrance Ambassador Dior. Lenla a povestit despre esențe emblematice, libertatea de a crea, importanța segmentului de nișă, dar și despre inspirația din spatele noii lansări, Spice Blend. O să o spun din nou, pentru că spațiul mi se pare absolut fermecător: este o plăcere să vii aici, să te bucuri de o experiență inedită, să descoperi în liniște notele care ți se potrivesc sau accesoriile couture, să te bucuri de lumânări parfumate sau de produse de body care. Ce să mai, magazinul e sinonim cu un lifestyle olfactiv în adevăratul sens al cuvântului.
Tu ți-ai purta semnul zodiacal?
Mie nu mi-a trecut prin cap niciodată, pentru că nu mă interesează deloc zodiile. Dar m-am minunat când am văzut cum arată colecția Art as Jewelry de la Bon Bijou, inspirată de portretele lui Picasso. Într-adevăr, să-ți porți zodia poate fi o declarație despre tine, departe de superstiții sau fascinații astrologice, dar poate fi și un soi de amuletă specială, a ta, intimă.
Povestea gândită de Raluca Leafu, creatoarea brandului, este mai mult de atât însă. Pentru că bijuteriile sunt inspirate, de altfel, și de portretele unor femei importante în viața lui Picasso, cum ar fi Olga Khokhlova (balerină în corpul de balet al lui Sergei Diaghilev), Marie Therese Walter (model), Dora Maar (poetă, pictoriță și fotografă suprarealistă), Francoise Gilot (pictoriță și critic de artă, mama Palomei Picasso) sau Lee Miller (prietenă de o viață a artistului, fotograf suprarealist și fotojurnalist de război). Colecția cuprinde 12 piese din bronz, placate cu aur de 24 de karate. Mie-mi plac mai ales cerceii.
Când demachierea devine răsfăț
Mă feresc de regulă de cuvinte ca „răsfăț” atunci când vine vorba despre îngrijirea tenului, pentru că este un proces obligatoriu, până la urmă. Doar că produsele din gama Sublimage The Cleansing Collection de la Chanel (da, gama de lux de skincare) sfidează rutina clasică, transformând-o într-o experiență senzorială. E vorba de patru formule, care pot fi combinate sau folosite individual, în funcție de nevoile pielii: un ulei demachiant, o apă demachiantă, un săpun pentru față adorabil (iubesc săpunurile de la Chanel, iar cel pentru față e de poveste, ar merita să scriu numai despre el) și un scrub facial. Produsele sunt extrem de blânde și de cremoase, de parcă se contopesc cu pielea, și conțin iind îmbogățite cu ingrediente active – apa de Vanilla Planifolia, de exemplu, e un extract iconic al gamei de skincare de la Chanel.
Am avut norocul să încerc, de-a lungul timpului, diverse produse din gama Sublimage de la Chanel. Zic norocul pentru că au un preț pe măsură, lucru pe care-l înțelegi cel mai bine după ce testezi produsele. Dau rezultatele promise și e și o plăcere să le folosești (mie asta mi se pare extrem de important: degeaba ai o cremă care face minuni dacă nu-ți face plăcere să-i simți textura pe față sau dacă nu-ți place cum miroase). Și-aici o s-o dau exemplu pe prietena mea care a încercat la mine crema pentru ochi din gama Sublimage și de atunci și-o cumpără cu regularitate. Mi-a zis că preferă să investească într-un produs de îngrijire de calitate decât să-și facă operații estetite peste cinci sau zece ani. N-am putut să o contrazic, n-aveam argumente.
O colecție capsulă de la Andreea Raicu
Special pentru zilele astea festive, Andreea a creat zece piese statement (opt modele de rochii, o fustă și o cămașă) din materiale cu iz de petrecere, cum ar fi catifeaua, pielea ecologică, stofa, paietele, neoprenul și vâscoza. Ce-mi place mie în mod special la linia asta? Naturalețea, simplitatea, mix-ul de clasic și modern. Bine, cârcotașii ar veni acum repede, să mă corecteze, că am zis simplitate și vai, în colecție e și o rochie cu paiete (pe care, apropo, o poți purta cu decolteul în față sau în spate, cum ai chef; și are și paiete reversibile, deci poți să-i schimbi și culoarea). E minunată, vă zic. Tocmai pentru că n-are tăieturi complicate. Și simplitate nu înseamnă neapărat uni.
Dar să lăsăm filozofeala la o parte, mai bine să ne bucurăm ochii cu noile outfit-uri din Andreea Raicu Collection. Cred că, dacă le comandați acum, ajung la timp pentru Revelion.
Încă o idee bună de cadou
Chiar dacă am vorbit data trecută despre idei de cadouri de Crăciun, mai adăugați ceva pe listă. Foreo nu mai are nevoie de introducere în prezent, deja știi că produce aceste device-uri de beauty tech. Eu îți mărturisesc că am fost destul de sceptică la început. A stat pe raftul meu cu cosmetice o vreme, tot amânam să-l încerc. Într-o dimineață m-am decis, m-am demachiat cu Foreo și bine am făcut – chiar m-am ales cu baby skin. Dar nu asta e vestea momentului, ci faptul că brandul suedez a lansat trei seturi cu ocazia Sărbătorilor, care pot deveni cadouri rafinate și utile. Preferatul meu este compus din proaspătul lansat Luna 3 și Serum Serum Serum, care, ai ghicit, este un serum ce ajută tenul să se mențină hidratat și suplu. Găsești setul pe emag.ro, dar grăbește-te că mâine nu-i poimâine și intrăm în febra cumpărăturilor!
Armani beauty Boutique, în Băneasa Shopping City
Dacă până acum mai multe dintre produsele brandului, de machiaj sau parfumerie, erau disponibile în numai două magazine Douglas din București, iată că Giorgio Armani mă tentează cu o colecție extinsă într-un boutique propriu. Și-s tare nerăbdătoare să descopăr gama de skincare, în premieră la noi. Așteptam de ceva vreme deschiderea asta, mai ales pentru aromele haute couture ale casei, Armani / Privé, și mai ales după ce le-am și încercat undeva pe la începutul anului. Preferatul meu, Vétiver d’Hiver, miroase a mandarină, lămâie, bergamotă, coriandru, paciuli și piper roz. Cine mă cunoaște nu e deloc surprins – ca de obicei, note citrice și condimentate = Mara.
Încă ceva: dacă ajungi în noul boutique, încearcă neapărat fondurile de ten. Lumonius Silk are o textură de senzație, nu degeaba poartă numele mătăsii. Îl am eu acasă, nu zic din auzite.
O faptă bună
O inițiativă de lăudat: L’Occitane s-a alăturat proiectului PUR (Asociația de Caritate pentru Conservare Globală), cu scopul de a ajuta la regenerarea ecosistemelor și la protecția naturii sălbatice. Astfel, pentru fiecare set cadou Best of Trees cumpărat (care conține o cremă de mâini cu unt de Shea și un ulei de duș cu migdale), va fi plantat un copac în pădurile din Transilvania. Inițiativa face parte dintr-un plan mult mai extins demarat de brandul francez din dorința de a lupta împotriva schimbărilor climatice și de a regenera ecosistemul forestier atât în România, cât și în alte zece țări.
Produsele din set sunt minunate, le-am avut pe ambele. Crema de mâini e una dintre preferatele mele.
Foto: PR