Nici n-am postat bine clipul despre mașina pe care am testat-o, că am și primit comentariul tendențios din titlu.
La începutul lui septembrie am fost invitați – eu, Mihai și doi jurnaliști auto –, să testăm mașinile Chery (lansate în România anul ăsta, în iulie), pe traseul București-Budapesta. Am făcut un ocol pe la Nucșoara și apoi pe Transfăgărășan, ca să vedem cum se comportă SUV-urile și pe drum neasfaltat, și pe serpentine, și în oraș, și pe autostrăzi.
Mi-a fost clar din primul moment că eu n-am fost invitată să particip pentru vastele mele cunoștințe din zona auto – tocmai v-am zis că erau cu noi doi oameni specializați în domeniu. Plus Mihai, care are la activ mulți ani de condus și e cu adevărat pasionat.
Rolul meu a fost să completez toate aceste opinii avizate din perspectivă lifestyle și, mai mult, din punctul de vedere al unei femei.
Ceea ce am și făcut, iar asta l-a supărat pe domnul care mi-a comentat, arogant, că vai, acum se pricep și femeile la mașini și că nu așa se fac review-urile auto.
Probabil că dumnealui își dorea să afle că TIGGO 7 CSH (Plug-in Hybrid) ajunge de la 0 la 100 km în 8,4 secunde, că are un consum de sub 6 litri/100 km, că se încarcă de la 30 la 80% în 20 de minute (la 40KW).

Numai că eu n-am inclus intenționat aceste informații în reel-ul meu, pentru că majoritatea publicului meu este feminin. Iar noi, femeile, ne cumpărăm mașini din motive diferite de ale bărbaților.
Vă spun sincer, habar nu am în câte secunde ajunge la 100 km mașina pe care o conduc eu zi de zi. Și asta pentru că nu mă interesează. Pur și simplu n-am simțit niciodată dorința de a pleca de la semafor cu scârțăit de roți.
Așa că fac încă o dată „greșeala” pe care am făcut-o în video și vă spun, din perspectivă feminină, ce mi-a plăcut în special la Chery TIGGO 7 CSH, cu care am mers cel mai mult.
Nu de alta, dar o treime dintre conducătorii auto din România sunt femei (2,67 milioane în 2019, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor).
Sigur că sunt importante și detaliile tehnice, dar eu, una, n-aș fi credibilă dacă m-aș apuca să scriu aici despre tipuri de motoare și cai putere, însă pentru asta există site-ul oficial.
Să revenim, așadar, la ce mi-a plăcut la TIGGO 7 CSH. Profit că aici am loc destul și pot să vin chiar cu mai multe detalii decât în video.

E ceva ce nu doar că-mi place, ci mi se pare foarte util. De exemplu, dacă ești într-o intersecție și semnalizezi, ecranul se conectează la camere și-ți afișează automat ce e în jur. Vezi imediat dacă ai vreo mașină foarte aproape sau dacă se apropie vreun viteaz pe scuter. Ca să nu mai zic de senzori, care sunt peste tot.
Și nu zic asta după o oră de condus. Am stat în mașina asta zece ore într-una din zile. Mi se pare extrem de important să nu te doară spatele după atâta timp.
Spațiul e generos în interior, și în față, și în spate, iar dacă aveți o familie mai mare, e bine de știut că TIGGO 8 are chiar 7 locuri.
Practic, e singura mașină în care n-a trebuit să-mi pun geanta pe scaun. Apoi, are cea mai mare cotieră centrală pe care am văzut-o eu până acum (am pus acolo 6 doze de suc, dar au loc și 2 sticle de apă de 1 litru). Mi se pare super cool că e o cotieră cu răcire, adică poți bea un suc rece indiferent de câte ore ai de mers. Sau un prosecco dacă stai în dreapta 😊- ar fi mai frumos un drum spre Grecia în condițiile astea, nu?
M-am distrat când am văzut că TIGGO7 CSH are „schimbătorul de viteze” în formă de diamant. Pardon, levierul – că e mașină automată și iar mă ceartă specialiștii de pe net.

Diferă în funcție de model și de echipare: de exemplu, la TIGGO 8 seamănă mai mult cu o tabletă. Însă pe ambele modele sunt destul de mari, iar imaginile sunt clare.
L-am testat fix înainte să plecăm: ne-am cumpărat trei trollere pe care le-am pus în portbagaj. Și a rămas și ceva loc.
Și aici lucrurile diferă în funcție de echiparea mașinii, așa că las niște exemple. Sunt modele la care poți deschide trapa panoramică sau portbagajul prin comandă vocală.
Unele au chiar și un sistem integrat de parfumare a aerului din mașină – sunt trei arome disponibile, poți să o alegi pe cea preferată.
Iar seara, când deschizi portiera, o să vezi proiectată pe asfalt semnătura luminoasă TIGGO.

Ceva ce ține fix de gusturile mele, și anume că eu prefer să conduc în oraș o mașină de dimensiuni mici. Însă trebuie să recunosc că n-am putea pleca niciodată toți patru într-un concediu cu mașinuța mea – clar, un SUV e mai potrivit pentru o familie.
Destinația finală a experienței noastre cu Chery a fost Budapesta. Dacă nu ne-am fi abătut de la traseul clasic, dacă nu ne-am fi plimbat în sus și-n jos pe Transfăgărășan, ca să iasă pozele perfecte, dacă n-am fi făcut și un pic de off-road, sigur n-ar fi fost nevoie să alimentăm. Oricum, am făcut asta după 900 km.

De altfel, în condiții normale de trafic, cu mașina asta poți merge 1100 km cu un singur plin. Și, ca să nu mă mai certe nimeni că ratez informații esențiale: rezervorul are 60 de litri, iar bateria, 18,3 KWh.
Tot pentru că sunt femeie și nu mă pricep la detalii tehnice, n-am cum să vă spun cât de bine e optimizată mașina pentru recuperarea energiei și reîncărcarea bateriei în timpul mersului. Însă pot să vă zic că l-am văzut pe Vasilescu foarte încântat că mașina a încărcat bateria de la 15 la 55% doar prin simpla coborâre pe Transfăgărășan.
Modelele TIGGO sunt disponibile în rețeaua Auto Italia / Chery România.